گارانتی قیمت جهان بازار در صورت کاهش قیمت محصول خریداری شده تا 20 روز اختلاف قیمت عودت داده میشود.
راهنمای خرید قاب کیس گیمینگ

راهنمای خرید قاب کیس گیمینگ

در این مقاله به بررسی و راهنمای خرید قاب کیس گیمینگ می پردازیم؛

راهنمای خرید قاب کیس گیمینگ ؛ این نوع قاب کیس ها دارای طراحی های خاص و منحصر به فردی هستند که اغلب شامل نورپردازی های جذاب، پنل های شیشه ای و فضاهای بزرگ برای نصب تجهیزات هستند. همچنین، کیس های گیمینگ دارای سیستم خنک کننده قوی و قابل تنظیم هستند که به کاربران اجازه می دهد تا بازی های حجیم را با کیفیت بالا اجرا کنند.قاب کیس گیمینگ یک جزء ضروری برای هر گیمر جدی است که به دنبال ساخت دستگاه بازی سفارشی خود است.

فرق کیس گیمینگ با کیس معمولی چیست؟

از سوی دیگر، کیس های معمولی بیشتر برای استفاده روزمره و کارهای اداری طراحی شده اند. این نوع کیس ها دارای طراحی های ساده تر و کمترین جزئیات زیبایی هستند. همچنین، کیس های معمولی دارای سیستم خنک کننده معمولی هستند که ممکن است برای اجرای بازی های حجیم و دارای گرافیک پیشرفته کافی نباشد.

به طور کلی، فرق اصلی بین یک کیس گیمینگ و یک کیس معمولی در طراحی، امکانات و کارایی آنها است. اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید و به دنبال تجربه بازی با کیفیت بالا هستید، بهتر است یک کیس گیمینگ را انتخاب کنید. اما اگر شما از کاربران عادی هستید و به دنبال یک کیس برای استفاده روزمره هستید، کیس معمولی ممکن است نیازتان را برطرف کند.

با توجه به این تفاوت ها، انتخاب کیس مناسب برای نیازهای خود بسیار مهم است. بنابراین، پیش از خرید، بهتر است مشخص کنید که چه نوع کیسی با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

فرق کیس گیمینگ با کیس معمولی چیست؟

بررسی و خرید انواع قاب کیس کامپیوتر از جهان بازار

نکات مهم هنگام خرید قاب کیس

  • فاکتور اندازه و فرم
  • جریان هوا
  • سیستم های خنک کننده
  • عایق صدا
  • طول کارت گرافیک
  • مدیریت کابل
  • مدولار بودن
  • زیبایی شناسی و قابلیت سفارشی سازی
  • قیمت گذاری کیس کامپیوتر

بیشتربخوانید : معرفی انواع کارت گرافیک اکسترنال گیمینگ برای گیمر ها

استفاده از کارت گرافیک خارجی یک راه عالی برای تقویت قدرت گرافیکی لپ تاپ شما برای بازی یا کارهای حرفه ای سه بعدی است، اما خرید بهترین محفظه eGPU تنها نیمی از کار است. شما باید بهترین کارت گرافیک را نیز بخرید، همانطور که Thunderbolt 3 و 4 قدرتمند هستند، برای سریع ترین کارت ها به اندازه کافی سریع نیستند.

چگونه قاب های کیس گیمینگ را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک قاب کیس می تواند کار سختی باشد. ابتدا باید اندازه مناسب مورد نظرتان را انتخاب کنید، و بعد باید سایر ویژگی ها و ظاهر کلی آن را بررسی کنید همچنین باید از لحاظ بصری با تنظیمات شما مطابقت لازم را داشته باشد و این امکان محیا کند تا تمام قطعات داخلی را راحت تر و تمیز تر نصب کنید.

ما به عوامل اصلی مانند جریان هوا، سازگاری با سیستم خنک کننده، عوامل شکل و مواردی که باید هنگام خرید یک کیس کامپیوتر خوب در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت.

اندازه کیس شما چیزهایی را که در سیستم خود نصب کنید تعیین می کند. البته، برای تعیین اندازه مناسب، باید بدانید که به چه مقدار فضا نیاز دارید، چه سخت افزاری را می خواهید نصب کنید، از چه نوع سیستم خنک کننده ای می خواهید استفاده کنید و غیره.

چگونه قاب های کیس گیمینگ را انتخاب کنیم؟

دیگر محصولات جهان بازار : کیس کولر مستر

فاکتور فرم و اندازه در راهنمای خرید قاب کیس گیمینگ

کیس‌های کامپیوتر، که به عنوان شاسی یا محفظه نیز شناخته می‌شوند، در اندازه‌های مختلفی وجود دارند تا فاکتورهای مختلف مادربرد و پیکربندی اجزا را در خود جای دهند. چهار دسته اصلی از اندازه های کیس کامپیوتر وجود دارد: Full Tower، Mid Tower، Mini Tower و Small Form Factor (SFF). بیایید در هر یک از این دسته بندی ها عمیق تر بپردازیم تا ویژگی ها و محدودیت های آنها را بررسی کنیم.

   1. Full Tower

کیس های Full Towerبزرگ ترین قاب ها هستند و برای قرار دادن قوی ترین و پیچیده ترین قطعات طراحی شده اند. این غول‌ها بیشترین قابلیت گسترش و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند و برای علاقه‌مندان، گیمرها، طراحان گرافیک یا هر کسی که به دنبال ایجاد یک ایستگاه کاری با کارایی بالا است، ایده‌آل است.

نقاط قوت

فضای زیادی برای مادربردهای بزرگ (E-ATX، ATX، Micro-ATX، و Mini-ITX)

فضای کافی برای چندین کارت گرافیک، هارد دیسک و راه حل های خنک کننده

گزینه های جریان هوا و خنک کننده عالی برای اورکلاکینگ و قطعات با کارایی بالا

نقاط ضعف

نیاز به فضای بیشتری برای میز یا زمین دارد

هزینه بالاتر نسبت به کیس های کوچکتر

سنگین تر و کمتر قابل حمل است

   2. Mid Tower

کیس های Mid-Tower یک انتخاب محبوب در بین سازندگان به دلیل تعادل بین اندازه، قابلیت گسترش و هزینه هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که طیف وسیعی از اجزا را در خود جای دهند و آنها را برای برنامه های اصلی مختلف از جمله بازی، ایجاد محتوا و استفاده روزمره مناسب می کند.

نقاط قوت

سازگار با مادربردهای ATX، Micro-ATX و Mini-ITX

تعادل خوبی بین اندازه و قابلیت گسترش ارائه می دهد

مقرون به صرفه تر از کیس های Full Tower

نقاط ضعف

برای مادربردهای E-ATX مناسب نیست

فضای کمتر برای اجزای پیشرفته و راه حل های خنک کننده سفارشی

جریان هوا محدود در مقایسه با موارد Full Tower

   3. Mini-Tower

یک راه حل فشرده برای کسانی که به دنبال ساخت سیستمی با ردپای کوچکتر هستند ارائه می دهد. برای دفاتر خانگی و فضاهای تنگ، Mini-Towers برای قرار دادن مادربردهای Micro-ATX و Mini-ITX طراحی شده اند.

نقاط قوت

اندازه کوچکتر و ردپای کمتر

سازگار با مادربردهای Micro-ATX و Mini-ITX

مقرون به صرفه

نقاط ضعف

گزینه های گسترش محدود برای ذخیره سازی و گرافیک

محدودیت جریان هوا و پتانسیل خنک کنندگی

برای کارایی بالا و اورکلاک کمتر مناسب است

   4. Small Form Factor (SFF)

کیس‌های Small Form Factor کوچک‌ترین و فشرده‌ترین گزینه‌های موجود هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که فقط مادربردهای Mini-ITX را در خود جای دهند و فضا را فدای قطعات به نفع طراحی قابل حمل تر کنند. کیس های SFF برای مسافران و کسانی که به دنبال ساختاری ساده اما شیک هستند مناسب است.

نقاط قوت

اندازه جمع و جور و حداقل

برای مادربردهای Mini-ITX طراحی شده است

بسیار قابل حمل برای بازی و ایستگاه های کاری در حال حرکت

نقاط ضعف

توسعه پذیری محدود و سازگاری اجزا

مدیریت کابل و جریان هوا چالش برانگیز

برای بازی های شدید یا برنامه های کاربردی منابع فشرده مناسب نیست

آشنایی با فاکتورهای فرم مادربرد

اکنون که به اندازه‌های مختلف کیس کامپیوتر پرداخته‌ایم، درک عوامل شکل مادربرد و سازگاری آنها با این کیس‌ها ضروری است. فاکتور فرم به اندازه، شکل و طرح مادربرد اشاره دارد.

دیگر محصولات جهان بازار : کیس گیم مکس 

رایج ترین فاکتورهای فرم مادربرد:

فرم های مادربرد عبارتند از Extended ATX (E-ATX)، ATX، Micro-ATX و Mini-ITX. هر فرم فاکتور محدودیت ها و الزامات خود را در مورد سازگاری کیس، پشتیبانی جزء و ابعاد فیزیکی دارد.

رایج ترین فاکتورهای فرم مادربرد:

(Extended ATX (E-ATX 

مادربردهای E-ATX به عنوان بزرگترین فاکتور شکل، برای ساخت‌های سطح بالا که به کارت‌های گرافیکی متعدد و طیف وسیعی از قطعات نیاز دارند، مناسب هستند. آنها معمولاً فقط با کیس های Full Tower سازگار هستند.

ATX

مادربردهای ATX رایج‌ترین انتخاب برای ساخت‌های اصلی هستند که تعادلی بین پشتیبانی از اجزا، عملکرد و هزینه ارائه می‌دهند. آنها با کیس های Full Tower و Mid Tower سازگار هستند.

Micro-ATX

مادربردهای Micro-ATX یک راه حل فشرده برای رایانه های شخصی اداری، دستگاه های بازی ارزان قیمت و ایستگاه های کاری کوچکتر ارائه می دهند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در موارد Full Tower، Mid-Tower و Mini-Tower قرار بگیرند.

Mini-ITX

مادربردهای Mini-ITX کوچکترین فرم فاکتور هستند و برای کیس های SFF مناسب هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که قابل حمل باشند، اما سازگاری و توسعه پذیری در اجزا وجود ندارد.

بنابراین، اندازه‌های مادربرد از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین عبارتند از: EATX > ATX > M-ATX > Mini-ITX.

دیگر محصولات جهان بازار : کیس گرین

ویژگی های PC Case که باید در نظر بگیرید:

اندازه کیس تأثیر زیادی بر سایر اجزایی که می توانید شامل کنید مانند کارت گرافیک، خنک کننده پردازنده، هارد دیسک، درایوهای نوری، فن های کیس و غیره خواهد داشت.

ویژگی های PC Case که باید در نظر بگیرید:

  • جریان هوا

 جریان هوای عالی برای هر رایانه شخصی ضروری است، به ویژه رایانه های شخصی بازی که اغلب سخت افزار خود را به محدودیت ها می کشند. جریان هوا محدود منجر به گرمای بیش از حد می شود که به نوبه خود باعث ایجاد گلوگاه حرارتی می شود.

مطمئن شوید که فضای کافی برای نصب فن های اضافی در صورت نیاز دارد. همیشه خوب است که در آینده فضایی برای بهبود جریان هوا داشته باشیم.

  • سیستم های خنک کننده

در نظر گرفتن گزینه های خنک کننده یکی دیگر از جنبه های حیاتی در انتخاب کیس کامپیوتر است. خنک کننده مناسب برای حفظ عملکرد مطلوب و جلوگیری از گرمای بیش از حد ضروری است.

اگر شما قصد این را دارید که از خنک کننده های مایع AIO در کیس خود استفاده کنید و یا اینکه خنک کننده مایع سفارشی را از طریق GPU و CPU نصب کنید، کیستان باید سوراخ های لازم را داشته باشد تا نصب آن ها تمیز و راحت انجام شود. علاوه بر این ها ، همه ی کیسها توانایی اینکه رادیاتورهای خنک کننده مایع را در هر اندازه در خود جای دهند را ندارند. اگر شما ازقبل سیستم خنک کننده را تهیه کرده اید، بهتر است بررسی کنید کیس شما از چه رادیاتورهایی پشتیبانی می کند.

  • عایق صدا

برای شروع، فن هایی را خریداری کنید که صدای زیادی ندارند.یکی از مولفه های کلیدی عایق صدا است . این مواد به گونه ای طراحی شده اند که امواج صوتی را جذب کرده و میزان نویز خروجی از کیس را کاهش دهند. با استفاده از مواد عایق صدا در طراحی کیس ، تولیدکنندگان می توانند محیط کاری آرام تری را برای مشتریان خود ایجاد کنند.

  • طول کارت گرافیک

اگرچه امروزه با کوتاه‌تر شدن کارت‌های گرافیکی و داشتن فضای خالی بیشتر برای کارت‌های گرافیکی، این موضوع کمتر شده است، اما همچنان این احتمال وجود دارد که کارت گرافیک شما بیش از حد طولانی باشد که در کیس خریداری شده شما قرار نگیرد.

  • مدیریت کابل

مدیریت موثر کابل نه تنها به هم ریختگی را کاهش می دهد، بلکه جریان هوای بهتری را در داخل کیس افزایش می دهد که منجر به بهبود عملکرد خنک کننده می شود. برای تسهیل مدیریت منظم کابل، به دنبال کیس هایی با کانال های مسیریابی کابل، گرومت ها و اتصالات کابل باشید.

بخش‌های اختصاصی برای مخفی کردن و مسیریابی کابل‌ها و صفحه پشتی قابل جابجایی نشان‌دهنده ی خوب از یک کیس با ویژگی‌های مدیریت کابل مناسب است.

  • مدولار بودن

قطعات قابل جدا شدن به شما این امکان را می دهند که کابل را بهتر هدایت کنید و ساختار تمیزتری را با موانع کم برای جریان هوا حفظ کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لپ تاپ استوک

خرید یک لپ تاپ استوک می تواند ایده خوبی باشد. با خرید لپ تاپ استوک شما کمترین هزینه را پرداخت می کنید و صاحب یک لپ تاپ کاربردی می شوید

دیگر محصولات جهان بازار : کنسول های گیمینگ

  • زیبایی شناسی و قابلیت سفارشی سازی
  1. پانل های شیشه ای

برای مدیریت کابل‌ها در کیس، پنل‌های شیشه‌ای جانبی ایده ی بسیار بدی است. اما اگر مدیریت کابل‌ ها تمیز و درست انجام شود، هیچ چیزی بهتر از پنل کناری شیشه ای سکوریت شده نیست.

  1. نورپردازی RGB

جلوه های نورپردازی به رایانه شخصی شما کمک می کند. برای اکثریت ، نور محیطی بسیار مطلوب را به قاب کیس آنها اضافه می کند. یک قاب کیس کامپیوتر با نورپردازی داخلی و قابل تنظیم RGB به شما انعطاف‌پذیری لازم را برای مطابقت با محیط خود می‌دهد.

  • قیمت گذاری کیس کامپیوتر

قیمت یکی دیگر از موارد ضروری است که هنگام انتخاب کیس کامپیوتر باید در نظر بگیرید. قاب‌ها طیف قیمتی گسترده‌ای دارند، از گزینه‌های مقرون‌ به‌ صرفه گرفته تا مدل‌های سطح بالا. قیمتی که می پردازید به ویژگی ها و مواد کیس بستگی دارد.

کلام آخر

 به طور خلاصه، تا آنجا که عواملی که در هنگام خرید یک کیس کامپیوتر باید در نظر گرفته شود، همه آنها به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر می خواهید زیبایی شناسی بهتری در ساخت خود داشته باشید، باید مدیریت کابل و کیفیت ساخت را در ذهن داشته باشید. علاوه بر این، اگر یک فاکتور فرم خاص می خواهید، باید خنک کننده CPU و فاصله GPU را در نظر داشته باشید و در عین حال پتانسیل خنک کننده را در نظر بگیرید.

در این مقاله به بررسی و راهنمای خرید قاب کیس گیمینگ پرداختیم شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و خریدی مطمئن با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.